Известие

Collapse
No announcement yet.

Нов член, нови проблеми

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Нов член, нови проблеми

    Здравейте колеги,
    Първо да се похваля - от две седмици съм горд собственик на Алфа 159 JTDm, 2.4. Снимката в профила е моята красавица, но още нямам други да кача - проблема е че само по сервизи стои .

    Малко история - колата е докарана от Франция, като предишния собственик си я е поддържал доста изрядно - има си книжка със сервизна история и фактури за всичко, което е купувал.

    Това което ме притеснява обаче е - на празни обороти мотора работи много неравномерно - тресе се значително, а оборотите играят между 700 и 900. И проблема се задълбочава ... От много места получавам съвети - нафтата е кофти (OMV, Premium Diesel e) продухая я, сложи нова и ще се оправи. Второ мнение на човек, който разбира, е заминал датчик за впръскването или за горна мъртва точка на хода на буталата. Днес различен майстор ми каза, че най-вероятно (като я слуша) за заминали зъбните колела които регулират променливата геометрия. На мен това не ми говори особено много, това което мога да добава е че е сменян ЕГР клапана - защото чух мнение, че може да е от недобре закачени връзки след тази интервенция.

    Затова, ако някой е имал същия проблем и знае какво е, моля да сподели как го е отсранил и колко е инвестирал. Също така, ако имате препоръки за конкретен майстор/сервиз, който се занимава компетентно с Алфа 159 във Варна, моля споделете контакти.

    Благодаря за отделеното внимание и се надявам час по-скоро да изляза на пътя за да се срещнем ... наживо за по
    Alfa 159 2.4 JTDm

  • #2
    Нека да ти проверят смукателния колектор.Успех.
    sigpic
    Alfa Romeo 159 SW TI-ex
    Alfa Romeo Crosswagon 2007 Mercedes GLK350 2009
    http://www.facebook.com/VenturaGarage

    Comment


    • #3
      Колега, може да са хиляди неща....аз тргнах от тампони, през дюзи, смених тампоните, минах и през основен ремонт(наложителен си беше)...накрая се оказа, че 80% от тресенето ми идваше от една мека връзка долу....а остатъчното е от демпфер и заминаващ съединител....та...не искам да те плаша, но аз поне си мисля, че най-точно е да поотвориш мотора, ако диагностиката/прегледа не показва нещо конкретно

      А геометрията Бобо каза, че се лекува за 200тина лв...
      156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

      OEM & Ventura Garage
      http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Tsetso Milanov Покажи съобщение
        Също така, ако имате препоръки за конкретен майстор/сервиз, който се занимава компетентно с Алфа 159 във Варна, моля споделете контакти.

        Благодаря за отделеното внимание и се надявам час по-скоро да изляза на пътя за да се срещнем ... наживо за по
        Гледам си от Варна. Отиди във фирмения сервиз на Алфа-Ромео на магистралата. Търси Вихрен 0887/003920 той е твоя човек. Успех
        Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
        Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
        Lancia Ypsilon '02

        Comment


        • #5
          Потвърждавам за сервиза на Алфа Ромео ,който е на магистралата веднага след шоу рума на Хюндай. Наистина са много добри и свестни всички там,а и си разбират от работата. И доста коректни .Както ти е казал колегата по-горе търси Вихрен.

          п.п. става дума за сервиза ,който е след Хюндай веднага,един целия червен,зашото по нататак след Лукойл направиха на Ауто Италия шоу рум и сервиз и да не стане обърквация
          Fiat Uno 1.5 MI-exc, Alfa Romeo 155 Silverstone-exc, Lancia Delta 1.8 VVT-exc, Fiat Tempra SW 2.0 IE 4x4 и Fiat Panda Tracking 4x4 - настоящи

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Guzzi Покажи съобщение
            Нека да ти проверят смукателния колектор.Успех.
            Тук се крие истината
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Tsetso Milanov Покажи съобщение
              ...Това което ме притеснява обаче е - на празни обороти мотора работи много неравномерно - тресе се значително, а оборотите играят между 700 и 900...
              Трябва да се провери в сервиз. Аз не мога да дам съвет точно кой, но по-горе има посочен. В "Алфа оунър" форума съм срещал поне две подобни теми, прочети и там ако искаш-
              http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...-problems.html
              П.С. Честита ти красавица!!

              Comment


              • #8
                Повечето коли,които са с променлива геометрия на колектора,го правят тоя номер.
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Благодаря на всички за отговорите и съветите. Тъй като диагностиката не показва нищо (закачиха я на компютър в официалния сервиз на Фиат), май наистина ще е най-добре да посетя въпросния сервиз. И тъй като изчетох доста мнения преди да пиша, радвам се че не става въпрос за Ауто Италия ... доколкото разбирам за тях или лошо, или нищо ))) Пожелайте ми успех следващата седмица
                  Last edited by Tsetso Milanov; d.m.y г., 20:47.
                  Alfa 159 2.4 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    Алфа сервизът е истината ;0 Услех
                    Last edited by trustworthy; d.m.y г., 17:22.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Повечето коли,които са с променлива геометрия на колектора,го правят тоя номер.
                      Голяма ирония долавям тука.
                      Предлагам да не го объркваме колегата повече,достатъчно е объркан.
                      Жоро 147 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        да де обаче Мъро не говори с ирония.
                        159-ката има проблем с променливата геометрия на смукателният колектор
                        Last edited by голямата риба; d.m.y г., 00:39.

                        Comment


                        • #13
                          Да разбирам ли че това е сериозно предложение - първо да проверят смукателния колектор ?
                          Alfa 159 2.4 JTDm

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                            да де обаче Мъро не говори с ирония.
                            159-ката има проблем с променливата геометрия на смукателният колектор
                            Повечето 4-клапанни турбодизели имат такива проблеми, независимо дали клапите в колектора и управлението им е Bosch или Pierburg.

                            Но Pierburg са невероятна тесла - а за съжаление на JTD-мотора са точно такива. И на мерцедесовия 270 CDI също - там да знаете ква драма, а и цифроманията е несравнима. 4 и 6-цилиндровите дизели на БМВ също са с клапи Pierburg.

                            Ако не помните - тестовата 159-ка 2.4 JTD в продължителния тест на AUTO BILD роди малко след смяната на колектора, щото германците бяха оплескали нещо при монтажа.

                            Апропо, в германскиге форуми масово се коментира махането на клапите. Според пичовете мотора си работи перфектно, електрониката нне се шашка, просто УЖ имало малко по-големи емисии при ниски обороти.

                            Ето как се прави при BMW 330dA и на какво приличат клапите:







                            Щото ако клапите ила части от тях се откачат и попаднат в цилиндъра, стават ей такива работи - разни болтчета, забити по буталото, криви клапани и други хубавини



                            Last edited by pinko; d.m.y г., 02:41.
                            Volvo XC90 D5 '06
                            Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                            Lancia Ypsilon 1.2 '00



                            ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                            ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                            Comment


                            • #15
                              Аз съм без клапи вече повече от 30 000 км. Махнах ги следкато "един майстор" (може и да се познае тук във форума) твърдо ме убеждаваше, че си внушавам, че колата ми не върви добре. Просто спрях да ходя при него...
                              ex Alfa Romeo 156 '02 1.9 JTD
                              ex Alfa Romeo 159 '06 1.9 JTDm
                              Alfa Romeo Brera Italia Independent '10 3.2 V6 Q4
                              Alfa Romeo 4C

                              Comment

                              Working...
                              X